gototopgototop
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Aktualności

Posezonowa wyprzedaż sprzętu w Aerokrak

Zakończyliśmy sezon szkoleniowy i tradycyjnie rozpoczęliśmy wyprzedaż sprzętu.

Oferujemy paralotnie Dudek Nemo XX w rozmiarach 23 (Earth), 28 (Air), i 31 (Fire), oraz Nemo 4 w rozmiarach 25 (Passion) i 28 metrów (Energy).
Do kazdego skrzydła dodajemy gratis uzywana uprząż Karpofly Mystic lub Clever! Wszystkie paralotnie posiadają ważne dopuszczenia do lotu.
Dla pragnących doskonalić swoje umiejętności na ziemi posiadamy w ofercie mało używane uprzęże Dudek Ground Master.
Dostepne są równiez lekkie uprzęze do zlotów Dudek Mia.
Posiadamy równiez 3 szt nowych uprzęży Woody Valey Exence w rozmiarach M,L i XL

Zainteresowani zakupem zapewne znajdą dla siebie coś ciekawego.
Szczegóły dotyczące sprzętu i ceny na zapytanie telefoniczne lub mailowe.
Tel. 501 383 275, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Szkolenia PPG i PPGG

Szkolenia na napędach plecakowych oraz trajkach mogą odbywać się wyłącznie na sprzęcie posiadających aktualne dopuszczenie do lotów. W sprawie uzyskania dopuszczenia do lotów interesant powinien kontaktować się bezpośrednio z producentem urzędzenia jakie chce użytkować. Nie przeprowadzamy szkoleń na napędach i trajkach bez dopuszczenia. Szkolenie i egzamin na ŚK może odbyć się na różnych urządzeniach(np 2 różne napędy plecakowe, np czekamy na dopuszczenie swojego sprzętu, a wykonujemy szkolenie na innym) jednak w obu przypadkach dopuszczenie jest wymagane. W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę dzwonić tutaj : 501 383 275

 

Leszek Mańkowski

WAŻNA INFORMACJA dla uczniów pilotów i pilotów szkolących się na napędach paralotniowych i motoparalotniach.

W związku z odbywającymi się w ULC warsztatami dotyczącymi rozporządzeń w sprawie wyłączenia niektórych rodzajów statków powietrznych, oraz określenia warunków i wymagań używania tych statków, pragnę zwrócić uwagę użytkownikom paralotni z napędem i motoparalotni, że „żarty się skończyły”.

Oznacza to, że od już! (a dokładnie już od 2013 roku) wymagane są dopuszczenia zarówno napędów jak wózków motoparalotni do używania w trakcie szkolenia uczniów i przeszkalania pilotów na kolejne uprawnienie. Również sprzęt używany do wykonywania lotów tandemowych musi posiadać takie dopuszczenie.

Fachowo nazywa się to „Poświadczenie zdatności do lotu”

Takie poświadczenie zdatności może uzyskać również sprzęt zbudowany w jednym egzemplarzu (amatorsko), o masie do 300 kg, po spełnieniu warunków związanych z próbami obciążeniowymi i wykonaniu łącznego nalotu (bezawaryjnie) w lotach próbnych.

Niestety dla sprzętów powyżej 300 kg sprawa się nieco komplikuje, ale też jest do przeskoczenia.

 

Wszyscy, którzy chcą poważnie dyskutować na powyższy temat muszą zapoznać się z brzmieniem załącznika nr 5a do rozporządzenia „w sprawie wyłączenia” które jest zawarte w załączniku nr 2WARUNKI I WYMAGANIA DOTYCZĄCE URZĄDZEŃ LATAJĄCYCH I SPADOCHRONÓW RATOWNICZYCH

W ZAKRESIE ZDATNOŚCI DO LOTU”, do rozporządzenia zmieniającego opublikowanego w Dz.U. Z 2018 r. poz. 1041 http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/1041

 

W związku z powyższym użytkownicy w/w sprzętu nieposiadający dla nich poświadczenia zdatności do lotu nie będą przyjmowani na szkolenia oraz nie mogą zdawać na nich egzaminów na świadectwo kwalifikacji.

 

Instruktorom paralotniowym i egzaminatorom LKE przypominam zaś, że konsekwencje prawne związane z dopuszczeniem do użycia w trakcie szkolenia i wykonywania lotów tandemowych oraz egzaminowania spadną niestety na Was.

 

Szkolenie na weekend majowy !

 

 

Sezon szkoleniowy rozpoczniemy w terminie 27.04-05.05 ! Zachęcamy do zapisania się TUTAJ

Zmiana miejsca szkoleń w 2019 roku

Informujemy, że w związku  ze zmianą koncepcji użytkowania lotniska w Pobiedniku Wielkim przez Aeroklub Krakowski, od nowego sezonu 2019 będziemy operowali na lądowisku w Strzelcach Małych, gminie Szczurowa. Dla krakusów oznacza to niestety większą odległość do przebycia, ale jest to jedyne miejsce, gdzie można latać za wyciągarką. Plus jaki posiada lądowisko, to brak ograniczeń wysokościowych, czyli możliwe jest latanie termiczne i przeloty.

Lądowisko użytkowane jest przez motoparalotniarzy, motolotniarzy a w weekendy będą wykonywane skoki tandemowe. To wszystko jednak nie wpłynie na naszą sprawnośc organizacyjną. Niestety w pierwszym sezonie nie bedziemy dysponować taką bazą logistyczną jak w Pobiedniku. Mam nadzieję, że nie zrazi to jednak prawdziwych lotników i dalej wszyscy cieszyć się będziemy uprawianiem naszego ulubionego sportu.

Poniżej zamieszczam opis lądowiska:

Status

Lądowisko zarejestrowane
Współrzędne / Coordinates
N50°07'07.6" E20°36'09.0"
Elewacja / Elevation
578 ft
RWY
029/209 (03/21), 700 x 50 m, N50°07'07.6" E20°36'09.0"

Pas trawiasty. Hangar we wsi przy szosie - ok.400 m na zachód od drogi startowej. Kierunek drogi kołowania 115/195. Nr ewid.ULC 299strzelce-male-szczurowa-2
strzelce-male-szczurowa

Gdzie szkolimy?

Strona w budowie. Przepraszamy!

Więcej...

Podstawy

 

PPG  - program szkolenia z napędem w zależności od poziomu zaawansowania pilota zakłada naukę obsługi napędu, starty i lądowania oraz nalot w obecności instruktora około 3 - 10 godzin.

SPRAWDŹ TAKŻE: CENNIK TERMINY ZGŁOSZENIE

Szkolenia przeznaczone są dla wszystkich spełniających warunki:

  • ukończone 18 lat, lub  15 lat i zgoda prawnych opiekunów na uprawianie paralotniarstwa
  • posiadanie ważnego dowodu osobistego
  • wykształcenie co najmniej podstawowe
  • wpłata zaliczki w postaci 20% ceny szkolenia na konto szkoły

Miejsca szkoleń:

Do uzgodnienia.

Zakwaterowanie

Niestety nie dysponujemy miejscami noclegowymi. Potrzebujący muszą sobie zabezpieczyć zakwaterowanie we własnym zakresie.

Kadra szkoleniowa

Instruktorem szkolenia jest Leszek Mańkowski

Więcej...

I, II, III Etap szkolenia

Co czeka Cię w naszej szkole paralotniowej? Jak przebiega proces szkolenia? Zobacz też w zakładce terminy szkoleń!

Zajęcia rozpoczynają się przeważnie w poniedziałek,, wykładem z zasad lotu – wszak przyszły pilot wiedzieć musi jak „toto” lata. Po wykładzie rozpoczyna się część praktyczna zajęć, przeprowadzana na łące w czasie której uczymy obsługi paralotni oraz startu. Rozpoczyna się ona od rozłożenia sprzętu i przygotowania paralotni do lotu.

Więcej...

Szkolenie PPG

Szkolenie z napędem PPG prowadzi instr. Leszek Mańkowski

Szkolenie prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego

Korzystając z doświadczenia, posiadamy bardzo dobre rozeznanie szybko rozwijającego się rynku napędów PPG w Polsce. Mogą państwo liczyć na rady związane z zakupem sprzętu, a dzięki szerokim kontaktom możemy zaoferować sprzęt najlepszych marek w branży. Firmy, które reprezentujemy, podobnie jak my, pragną zapewnić klientowi maksymalny poziom zadowolenia.

Napędy PPG:

  • Per il Volo Miniplane TOP 80 ABM oraz PSF
  • Techno Fly

Paralotnie PPG:

  • Dudek Paragliders NEMO XX i Nemo 4
  • Dudek Paragliders UNIVERSAL
  • Dudek Paragliders NUCLEON

Wymagania: ukończony I-szy Etap szkolenia paralotniowego za wyciągarką, górach lub przeszkolenie w startach za wyciągarką.

Więcej...

Wyjazdy zagraniczne

Aktualnie, ze względów niezależnych nie organizujemy wyjazdów zagranicznych aż do odwołania!

 

 

Więcej...
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak


Aktualności Aerokrak - RSS

Aktualności Aerokrak RSS