gototopgototop
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Aktualności

Zapasy - suplement

Jeszcze o zapasach. Dotarł do mnie Annular 22 nie wietrzony jakieś 8 lat. Gumki były zwulkanizowane i przyklejone do linek. Jak gdyby ktoś pokleił je gumą do żucia. Gdy wyjmowałem czaszę z osłonki, wypadła jak cegła.

Gdy zacząłem ją rozciągać, zachowywała się jak sprężyna, powracając do kształtu złożonego. Śmiem twierdzić, że wszystko to w skrajnym przypadku mogło by doprowadzić do tragedii, bo przy prędkościach ratowania na glajcie, spadochron by się nie otworzył! Na pewno proces otwarcia byłby dłuuugi...

Moja prośba do użytkowników. Jeśli  latacie ze spadochronem zapasowym, to go regularnie obsługujcie. Albo latajcie bez zapasu. Przynajmniej nie będziecie liczyć na coś co powinno ratować życie, a jest tylko iluzją bezpieczeństwa. Ot, takim rekwizytem.

 

IMG_1719

 

Życzę wysokich i bezpiecznych lotów, oraz tego, abyście nie musieli korzystać z "ostatniej szansy".

IMG_1720

IMG_1721IMG_1723IMG_1724

Słowo o naszych zapasach

Niby za oknem śnieg, a od zachodu idzie plucha, ale w braci paralotniarskiej już gotuje się krew:) Świadczy o tym coraz większa ilość spadochronów ratowniczych przychodzących do naszego serwisu. Ponieważ od 43 lat przekładam wszystkie typy, więc coraz więcej dostaję spadochronów o czaszach kwadratowych i trójkątnych. Oczywiście każdy paralotniarz może - a nawet powinien - składać swój spadochron, ale złożenie takiego "cudaka" o nietypowym kształcie to nie lada sztuka. Zwłaszcza dla kogoś, kto robi to raz na rok:) Niemniej w naszym środowisku nie brak ludzi dzielnych, którym żaden składacz, spadochronu składał nie będzie. Dla nich więc dedykuję parę zdjęć, które - być może - ułatwią im składanie swojej "paczki":). A tych wszystkich, którzy mimo wszystko woleli by, by zrobił to fachowiec, zapraszam do serwisu szkoły "Aerokrak". Póki się ludziska nie obudzili, terminy są krótkie:)

IMG_1711IMG_1712IMG_1713IMG_1714IMG_1715IMG_1716IMG_1717IMG_1718IMG_1718

Posezonowa wyprzedaż sprzętu!

Jak co sezon wymieniamy część sprzętu - to świetna okazja by w dobrej cenie dozbroić się na nowy sezon:

 

1. Hadron 24 - 10 godzin, 2011, żółty - 7000 PLN

2. Nucleon 31 - 70 godzin, 2011, zielono-żółto-czerwony reklama - 5500 PLN

3. Synthezis 29 -  3 godziny, 2012 biało-czerwony - 7500 PLN

3. NEMO 2 27 - 40 godzin, 2013, pomarańczowy - 4900 PLN

4. NEMO 2 25 MOTO - 50 godzin, 2011, czerwony - 4500 PLN

5. NEMO 2 25 - 30 godzin, 2013, czerwony - 4900 PLN

 

Pozdrawiam i czekam na kontakt,

Kamil Mańkowski

505080520

Egzamin na świadectwo kwalifikacji PGP

Informujemy, że 15.09. 2014   w poniedziałek (16.09 termin rezerwowy) o godzinie 13.00 odbędzie się sesja egzaminacyjna LKE na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim
Egzamin praktyczny odbędzie się za wyciągarką, można również zdawać na paralotni z napędem PPG i PPGG.


Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest posiadanie w
ypełnionych wniosków. Uwaga! Nowe wnioski :

Do wniosku trzeba dołączyć:

1) Świadectwo ukończenia szkolenia Etap II PP, PPG lub PPGG

2) Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lotniczego PGP (
część B wniosku wypełnia 
instruktor wydający Świadectwo Etap II - niezbędne do podejścia do egzaminu) – sprawdzić u instruktora, czy wydaje nowy wzór!

3) Potwierdzenie dokonania opłaty egzaminacyjnej na konto:
31 1010 1010 0022 9322 3100 0000
Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. Marcina Flisa 2
02 - 247 Warszawa

UWAGA:
Opis w tytule przelewu jest obowiązkowy
- Opłata za egzamin teoretyczny wynosi 53 zł (imię i nazwisko/egzamin
teoretyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.1/pkt.5)

- Opłata za egzamin praktyczny wynosi 43 zł (imię i nazwisko/egzamin
praktyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.2/pkt.3.2)

- Opłata za egzamin praktyczny za każde dodatkowe uprawnienie wynosi 105 zł (imię i nazwisko/egzamin
praktyczny na ŚK PGP/tab.2 część I podczęść 1.2/pkt.3.2)

- Opłata za wydanie Świadectwa Kwalifikacji wynosi 43 zł (imię i
nazwisko/wydanie ŚK PGP/tab.1 część II podczęść 2.2/pkt.6.1)

- Opłata za wpisanie każdego dodatkowego uprawnienia wynosi 43 zł (imię i
nazwisko/wydanie ŚK PGP/tab.1 część II podczęść 2.2/pkt.6.1)

Opłatę dla szkoły paralotniowej „Aerokrak”” za zorganizowanie egzaminu (hole, wypożyczenie sprzętu, infrastruktura itd. ) wynosi 50 zł.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu praktycznego jest posiadanie
następujących dokumentów :

1. Ubezpieczenie OC rozszerzone o uprawianie paralotniarstwa,

np.www.lotnictwo.finansowachata.pl

2. Komplet sprzętu paralotniowego (radio, wyczep itd.) z ważnym
dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce (karta paralotni). Istnieje
możliwość wypożyczenia sprzętu do lotów holowanych.

Egzaminator – Leszek Mańkowski – tel 501 383 275

Informacje bieżące dotyczące egzaminu znajdziecie na stronie Szkoły „Aerokrak” w zakładce INFO

www.aerokrak.pl

UWAGA. Został zniesiony obowiązek składania kserokopii świadectwa szkolnego potwierdzającego wykształcenie. Co za tym idzie NIE płacimy opłaty za potwierdzenie kserokopii dokumentu, chyba, że dostarczamy INNE kserokopie dokumentów!

 

 

Święto Lotnictwa Polskiego

Święto Lotnictwa Polskiego – polskie święto wojskowe obchodzone corocznie 28 sierpnie na podstawie decyzji Ministra Obrony Narodowej z 1993 roku, podpisanej przez Prezydenta Lecha Wałęsę. Jest to święto wspólne lotnictwa wojskowego, cywilnego i przemysłu lotniczego.

 

Z tej pięknej okazji wszystkim ludziom lotnictwa – pilotom, technikom, seniorom, pracownikom lotnictwa oraz tym, którzy nam, lotnikom dobrze życzą, składamy najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności. A pilotom tyle lądowań co startów!

Leszek Krysia i Kamil Mańkowscy

IMG_0548

Gdzie szkolimy?

Lotnisko Aeroklubu Krakowskiego EPKP

Szkoła Latania Rekreacyjnego AEROKRAK we współpracy z Aeroklubem Krakowskim korzysta z północnej części lotniska w Pobiedniku w zakresie wykonywania lotów paralotni oraz paralotni z napędem. Mapa ukazująca możliwe ustawienia wyciągarki stacjonarnej oraz strefę lotów PPG znajduje się pod wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa. Loty przy użyciu wyciągarki dwubębnowej organizowane są w przypadku szkoleń oraz w charakterze komercyjnym. Baza lotniskowa zapewnia dostęp do nowoczesnej sali wykładowej oraz sanitariatów. Dodatkowe informacje na temat lotniska znajdują się tutaj.

Uwaga: zajęcia w pierwszy dzień szkolenia odbywają się ZAWSZE w siedzibie szkoły AEROKRAK na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim i rozpoczynają o godzinie 9.00!

Bezpieczeństwo lotów:

  1. Loty napędowe odbywają się tylko i wyłącznie na północnej stronie lotniska z minimalną separacją 100 metrów od pasów startowych na mapie.
  2. Latanie napędowe jest możliwe tylko po uprzednim poinformowaniu osób funkcyjnych a w przypadku ich braku z aktualnie zasiadającym w wieży koordynatorem ruchu lotniskowego. Pilot chcący wykonywać loty na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego musi posiadać ważne uprawnienia oraz ubezpieczenie.
  3. Należy zachować szczególną ostrożność nie tylko podczas wykonywania czynności lotniczych lecz także podczas poruszania się po terenie lotniska.
  4. Dojazd do strefy lotów paralotniowych jest możliwy tylko drogą pokazaną na mapie. Jest to jednak obszar bezpośredniego wylotu z pasów startowych dlatego należy stosować zasadę pierwszeństwa startujących bądź lądujących statków powietrznych.
  5. Piloci napędowi mogą wykonywać loty podczas szkoleń podstawowych w taki sposób by nie zakłócać czynności szkoleniowych.
  6. Dla startów PPG i PPGG specjalnie został przygotowany obszar nr. 2, który jest znacznie obszerniejszych od pozostałych i zalecamy stosowanie tego obszaru.
  7. Po starcie z napędem należy przyjąć przepisową separację odległościową. W przypadku wykonywania treningu precyzyjnego na obszarze lotniska należy skonsultować miejsce ustawienia slalomu z organizatorem lotów.
  8. Samochody powinny znajdować się w wydzielonych miejscach, w razie wjazdu na płytę prosimy o zachowanie uwagi i nie sprawianie obsłudze problemów.
  9. Informacje na temat spotkań na stronie oraz pod telefonem: Szymon "Sajmon" Gajda 697625420, Leszek Mańkowski 501383275

 

Mapy poglądowe:

 

pobiednik

 

pobiednik22

 

ppobiednik5

AIP

Miejsce: Pobiednik Wielki koło Krakowa

Kod ICAO: EPKP

Współrzędne geograficzne: 50° 05′ 22.82” N, 020° 12′ 05.97” E

Klasa przestrzeni powietrznej: G, ATZ

Częstotliwość (Pobiednik Radio): 118.600 MHz

Elewacja: 198 m (651 ft)

Obsługiwany ruch: VFR

Światła podejścia: brak

Światła pasów startowych: możliwe włączenie po telefonicznym uzgodnieniu przylotu z jednodniowym wyprzedzeniem

Pas startowy: 090/270 HDG, 1000 na 100 m, pas trawiasty

Strefa ATZ: do 488 m (1601 ft)

Dostępne paliwo: brak

Dostępne oleje/smary: brak

Możliwość zahangarowania: brak

Możliwość zakotwiczenia: na płycie lotniska

 

GoogleMaps

Wyświetl większą mapę

Więcej...

Podstawy

Szkolenie paralotniowe opiera się o II etapy:

I ETAP - 1300 zł - podstawówka paralotniowa, teoria, nauka opanowania paralotni, 20 lotów za wyciągarką.

II ETAP - 900 zł - doskonalenie umiejętności do świadectwa kwalifikacji pilota paralotni, teoria, 10 lotów za wyciągarką.

II ETAP - 1999 zł - wyjazd zagraniczny w okolice Bassano del Grappa (Włochy), co najmniej 10 lotów z górskich startowisk, szkolenie kończy się sesją egzaminacyjną na  ŚK PGP.

PPG - od 800 zł - program szkolenia z napędem w zależności od poziomu zaawansowania pilota zakłada naukę obsługi napędu, starty i lądowania oraz nalot w obecności istruktora około 10 godzin.

SPRAWDŹ TAKŻE: CENNIK TERMINY ZGŁOSZENIE

Szkolenia przeznaczone są dla wszystkich spełniających warunki:

  • ukończone 18 lat, lub  15 lat i zgoda prawnych opiekunów na uprawianie paralotniarstwa
  • posiadanie ważnego dowodu osobistego
  • wykształcenie co najmniej podstawowej
  • wpłata zaliczki w postaci 20% ceny szkolenia na konto szkoły

Miejsca szkoleń:

Siedziba szkoły AEROKRAK na lotnisku Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim. W pierwszy dzień kursu zajęcia rozpoczynaja się o godzinie 9.00

  • Pobiednik Wielki k. Krakowa - Lotnisko Aeroklubu Krakowskiego - zajęcia praktyczne i loty (WIĘCEJ)
  • Bassano del Grappa (Włochy) - Montegrappa AirPark (WIĘCEJ)

Zakwaterowanie

  • kwatery agroturystyczne - ok. 15 min od lotniska (25-35 zł).
  • Schronisko młodzieżowe przy Obserwatorium Astronomicznym w Niepołomicach oferuje komfortowe zakwaterowanie w domkach z łazienkami. Cena tylko 30 zł/doba. Odległość od lotniska w Pobiedniku Wielkim tylko 6 km. Telefon 505 945 309
  • namiot na lotnisku 
  • posiłki - 300 metrów od lotniska mamy zaprzyjaźniony zajazd, na lotnisku jest też stacja benzynowa

Oczywiście powyższe plany zależą głównie od pogody, ale na to nie mamy już wpływu!

Instruktorami szkolenia są Leszek Mańkowski i Szymon Gajda.

Więcej...

I, II, III Etap szkolenia

Co czeka Cię w naszej szkole paralotniowej? Jak przebiega proces szkolenia? Zobacz też w zakładce terminy szkoleń!

Zajęcia rozpoczynają się przeważnie w poniedziałek, w siedzibie Szkoły w Pobiedniku Wielkim,  wykładem z zasad lotu – wszak przyszły pilot wiedzieć musi jak „toto” lata. Po wykładzie rozpoczyna się część praktyczna zajęć, przeprowadzana na łące w czasie której uczymy obsługi paralotni oraz startu. Rozpoczyna się ona od rozłożenia sprzętu i przygotowania paralotni do lotu.

Więcej...

Szkolenie PPG

Szkolenie z napędem PPG prowadzi instr. Szymon Gajda i Leszek Mańkowski

Szkolenie prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego

Korzystając z doświadczenia, posiadamy bardzo dobre rozeznanie szybko rozwijającego się rynku napędów PPG w Polsce. Mogą państwo liczyć na rady związane z zakupem sprzętu, a dzięki szerokim kontaktom możemy zaoferować sprzęt najlepszych marek w branży. Firmy, które reprezentujemy, podobnie jak my, pragną zapewnić klientowi maksymalny poziom zadowolenia.

Napędy PPG:

  • Per il Volo Miniplane TOP 80 ABM oraz PSF
  • Techno Fly

Paralotnie PPG:

  • Dudek Paragliders NEMO 2 i Nemo XX
  • Dudek Paragliders UNIWERSAL
  • Dudek Paragliders NUCLEON

Wymagania: ukończony I-szy Etap szkolenia paralotniowego za wyciągarką lub przeszkolenie “H”.

Więcej...

Wyjazdy zagraniczne

Aktualnie, ze względów niezależnych nie organizujemy wyjazdów zagranicznych aż do odwołania!

 

Szkoła Latania Rekreacyjnego AEROKRAK oferuje zagraniczne wyjazdy szkoleniowe w okolice Bassano del Grappa. Posiadamy kontakty na miejscu pozwalające zorganizować szkolenie w jak najbardziej sprawny i przystępny sposób oraz ogromny zasób wiedzy o warunkach atmosferycznych i ich zmienności, którą pozyskaliśmy szkoląc w tym rejonie już od 1995 roku. W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów szkolenie prowadzi dwóch instruktorów, na starcie i lądowisku. Od kilku lat współpracujemy podczas wyjazdów ze szkołą Beskid-Paragliding. Malownicze okolice masywu Montegrappy wspaniale nadają się do nauki wykorzystywania prądów termicznych oraz podstawowych zlotów. Miejsce to znane jest także z ciekawych terenów przelotowych, a pizzeria Antica Abazzia stojąca zaraz przy kempingu, jest podobno najlepszą w regionie. 

Rodzaje usług:

  • II ETAP - 1800 zł - 10 lotów szkolnych (przewyższenie 500-1200 m n.p.m), teoria, egzamin na ŚK* (płatny oddzielnie na konto ULC), transport
  • III ETAP - 1800 zł* - transport, opieka instruktorska, teoria (ukończenie kursu dopiero po wylataniu 20h)
  • PILOT - 1000 zł - transport

Co zawiera cena (II ETAP):

  • transport Szczyrk-Semonzo oraz kursy na startowiska (OPEL VIVARO 2.5 Klimatyzowany)
  • ubezpieczenie OC, KL
  • sprzęt (paralotnia, uprząż, kask, radio)
  • FLYCARD (lokalne pozwolenie na latanie)
  • opieka 2 instruktorów (teoria+praktyka)

Czego cena nie zawiera:

  • zakwaterowania (Camping Santa Felicita 8,5 euro / os)
  • wyżywienia (Restauracja Antica Abazzia ok. 10 euro / posiłek)
  • wyjazdów turystycznych w przypadku załamania pogody

W Praktyce:

  1. Aby zapisać się na szkolenie zarejestrować się i wykupić kurs TUTAJ
  2. Ilość miejsc ograniczona do 6/turnus.
  3. W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, numer dowodu osobistego, adres zamieszkania, oraz nr ŚK pilota paralotni lub ukończony Etap szkolenia w przypadku ucznia - pilota, jeśli potrzebny jest sprzęt, również wagę i wzrost
  4. Dzień wyjazdu, zwykle niedziela - zbiórka w Podolanach o 4.00 rano - 6.00 rano w Szczyrku.
  5. Poniedziałek-Piątek - wykonywanie lotów zgodnie z programem kursu.
  6. Piątek - egzaminy teoretyczny i praktyczny
  7. Sobota - Powrót

Sprawdź który termin Cię interesuje: KLIKNIJ TU!


 Ważne!!!

W opłacie podanej dla pilota ze świadectwem kwalifikacji nie jest zawarta opłata za opiekę instruktorską i szkolenie do Etapu III-go, czyli karty IPPI-IV. Posiadanie ŚK bez IPPI-IV /co wiąże się z min. 20-to godzinnym nalotem/ nie uprawnia we Włoszech do samodzielnego wykonywania lotów bez nadzoru instruktora. Tak więc, uczestnicy posiadający ŚK, a nie posiadający karty Para Pro IPPI-IV, wnoszą opłatę jak uczniowie piloci! Opłata 1000 zł dotyczy tylko posiadaczy IPPI-IV, ale oni wykonują loty samodzielnie na własną odpowiedzialność.

Więcej...
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak
  • Aerokrak


Aktualności Aerokrak - RSS

Aktualności Aerokrak RSS